هستی شناسی در مکتب قرآن

قرآن دفتر هستی نظری است که به هستی واقعی میپردازد. هدف آن است تا بدانیم در این دفتر چه خوراکهایی برای ذهن ما تهیه شده که تاکنون از آن غافل بواه ایم.

هستی شناسی در مکتب قرآن

قرآن دفتر هستی نظری است که به هستی واقعی میپردازد. هدف آن است تا بدانیم در این دفتر چه خوراکهایی برای ذهن ما تهیه شده که تاکنون از آن غافل بواه ایم.

چرا ساختمان DNA به خدا اشاره دارد؟


چرا ساختمان DNA به خدا اشاره دارد؟

نویسنده:‌ ؟

ویرایشگر:‌ احمد شماع زاده

فیلسوف انگلیسی، دکتر آنتونی فلو، سالهای بسیاری سخنران برجسته در خصوص انکار وجود خدا بود. فعالانه و پی در پی در مباحث و مجادلاه های مربوط به این موضوع شرکت میکرد. اما کشفیات علمی به عمل آمده در سی سال اخیر او را به نتیجه ای رساند که نمیتوانست آن را نادیده بگیرد. در یک مصاحبة ویدئویی که در دسامبر سال 2004 انجام گرفت، وی اظهار نمود: "فراست و هوش مافوق، تنها توضیح خوبی است که میتوان برای منشاء حیات و پیچیدگی آن در طبیعت عنوان نمود".(Healthy-elements.com/atheists.html)  نکتة مهم در نتیجه گیری وی کشف DNA بود. در این مقاله میخواهیم به دلایل این تغییر جهت بر مبنای شگفتیهای دی. ان. آ. بپردازیم:

DNA  موجود در سلولهای ما بسیار شبیه به یک برنامة پیچیدة کامپیوتری است. یک برنامة کامپیوتری از یک سری صفر و یک تشکیل شده است که آنها را کدهای دودویی مینامند. ترتیب و چیدمان این صفرویکها همان چیزی است که باعث میشود کامپیوتر شما به طور صحیح کار کند.

به همین ترتیب،DNA  از چهار مادة شیمیایی ساخته شده است که با حروف  A، T، G  و C نامگذاری میشوند. بسیار شبیه به آنچه در چیدمان صفرویکهاست. این حروف در سلولهای انسان به این شکل چیده شده اند: CGTGTGACTCGCTCCTGAT و این چیدمان ادامه دارد. ترتیبی که این حروف قرار گرفته اند اعمال سلول را هدایت میکند.

آنچه که باعث شگفتی است این است که درون فضای بسیار کوچک موجود در هر سلول در بدن شما، تعداد حروف این کد بالغ بر سه میلیارد است!! (فرانسیس اس. کالینز، مدیر پروژة ژن انسان، از کتاب زبان خدا، چاپ شده درFree Press، نیویورک، 2006، صفحة 2)

برای فهمیدن مقدار اطلاعات DNA موجود در یک سلول، باید بدانیم که: «برای خواندن آن کد با سرعت سه حرف در ثانیه، سی و یک سال وقت لازم است؛ حتا اگر خواندن آن شب و روز ادامه داشته باشد.»

مشخص شده است که 9/99% از DNA بدن هر شخص با ساختار ژنتیکی آن شخص شباهت دارد. آنچه که منحصراً مربوط به شخص شماست، در این تفاوت جزئی نهفته است که این سه میلیارد حرف چگونه در سلول شما چیده شده اند.

دولت ایالات متحده آمریکا قادر است با استفاده از یک شمارة امنیتی نه رقمی تمامی افراد کشور را شناسایی کند، و این در حالی است که درون هر سلول از بدن شما یک ساختمان DNA سه میلیارد حرفی وجود دارد که تنها متعلق به شماست. این کد باعث شناسایی شما شده و پیوسته رفتار سلولهای شما را هدایت میکند. دکتر فرانسیس کالینز، مدیر پروژة ژن انسان که نقشة ساختار ژنوم انسان را نگاشت، گفته است که میتوانیمDNA  را یک متن آموزش دهنده و یک برنامة نرم افزاری بدانیم که در هستة سلول قرار گرفته است».

پری مارشال، متخصص اطلاعات، دربارة مفهوم آن توضیح میدهد. «هیچ برنامة کامپیوتری وجود ندارد که ابتدا طراحی نشده باشد. خواه یک کد باشد، یک برنامه و یا پیامی که از طریق یک زبان ارسال میشود؛ همواره در ورای آن یک ذهن هوشمند وجود دارد.»

همانگونه که دکتر آنتونی فلو، کسی که سابقاً یک ملحد بود، این پرسش را مطرح میکند که "بسیار بجاست اگر با نگریستن به این کد سه میلیارد حرفی که سلول را هدایت میکند از خود بپرسیم چه کسی این متن را نوشته است؟ چه کسی این کد فعال را درون سلول قرار داده است؟"

شبیه این است که شما در ساحل دریا قدم بزنید و روی شنهای ساحل این نوشته را ببینید: «مایک عاشق مری است.» شما میدانید که موجهایی که به ساحل برخورد میکنند این نوشته را به وجود نیاورده اند بلکه شخصی آن را نوشته است. این یک پیغام صریح و معین است. یک نوشتة واضح است. به همین ترتیب، ساختمان DNA یک متن سه میلیارد حرفی پیچیده است که فرآیند سلول را هدایت کرده و اطلاعات لازم را به آن میدهد.

چگونه میتوان این پیامرسانی ماهرانه و پیچیده ارسال کد و استقرار آن در درون سلولها را توضیح داد؟

در26  ژوئن سال 2000، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، بیل کلینتون، به کسانی که چیدمان سلولهای ارثی انسان را کامل کردند تبریک گفت. کلینتون گفت: امروز ما زبانی را میآموزیم که از طریق آن خدا حیات را آفرید. ما بیش از پیش به هیبت این پیچیدگی، زیبایی و شگفتی الهی ترین و مقدس ترین هدیه خدا پی میبریم.» (فرانسیس اس. کالینز، زبان خدا، صفحة 2) دکتر فرانسیس کالینز، مدیر پروژة ژن انسان، در ادامة اظهارات کلینتون گفت: «درک این موضوع که ما توانسته ایم اولین نگاه اجمالی را به کتاب راهنمای خود بیندازیم و قبلاً فقط خدا از آن آگاه بود، برای من باعث تواضع و هیبتی الهامبخش است.» (فرانسیس اس. کالینز، زبان خدا، صفحة 3)

زمانی که به ساختمان DNA موجود در بدن انسان نگاه میکنیم، نمیتوانیم وجود یک طراحی به طرز شگفت انگیزی هوشمندانه را نادیده بگیریم.

طبق کتاب مقدس که آن نیز به طرز شگفت انگیزی پیچیده است، خدا تنها آفریننده هستی ما نیست، بلکه خدا آن رابطه ای است که به وجود و هستی ما معنا میبخشد. تمامی آنچه که در زندگی لمس ناپذیر و غیر عینی است و ما مشتاق آن هستیم، از جمله داشتن قدرت لازم برای هر موقعیت، شادی، حکمت و دانستن اینکه ما را دوست دارند، تنها خداوند است که تمامی اینها را به ما میبخشد.

زمانی که به فرمان خداوند گوش فرامیدهیم و به او توکل میکنیم. او بزرگترین و قابل اعتمادترین رهبر در زندگی ما است. همانگونه که خدا DNA را طراحی کرده است تا سلول را هدایت کند، او حاضر است ما را نیز هدایت کند تا برای شکوه و جلال خدا و به خاطر ما، زندگی ما عملکرد بهتری داشته باشد. چون خدا ما را دوست دارد.










بیشتر بخشهای این مقاله از کتاب زبان خدا نوشته کالینز است و بخشی هم از پری مارشال(مهندس اطلاعات، cosmicfingerprints.com) ممکن است برخی دیگر از نقل قولهای این مقاله با استناد به تحقیقات و یافته های پری مارشال باشد.)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد