هوالفتّاح العلیم
انگیزه و پیشینه نویسندگی
Resume (CV)
By the time I was a fifteen-year-old boy, I had many questions about the existence, as like as many of the young people:
Why the human being is created and how long has existed?
Why God has created the universe?
How the stars are far from us?
Is true the Darwinism?
Then, I decided to find the answers to them. I followed this idea during my life, and gradually became a self-taught author in Ontology (a branch of science or philosophy that deals with the nature of existence) especially in two fields, cosmology and anthropology. I write in the social affairs too; because I have graduated in Sociology. I have started writing since 1966.
The background of my papers in cosmology and anthropology is “Koran & Science” (I released my first paper in this case, in 1970). Some of them have published in the periodicals since 1994, and many of them have published in some religious websites since 2005, meanwhile many other websites copied and published them. They are still existed on the web and been exploited by too many students, scholars and others from all over the world.
This matter shows that my articles are popular; then I decided to devote my life to writing, especially in the relations and dealing between the Koran & the Science.
In 2011, I decided to have my own website, then created a blog in Blogger under the title of Q-ontology (a brief of ًQoran and Ontology) and published all of my papers have been written by the time, on it.
The readers and visitors of the blog are from USA at first, and then, from European countries, afterwards other countries from other continentals, except from Iran! Blogger has filtered in Iran since 2008.
Establishing of my page in the Academia, is my latest activity on the web to share my papers with viewers from all over the world, including my fellow citizens in my country.
Already, I could translate unfortunately only some of my important papers in English. I’m going to translate my most important articles in English.
Ahmad Shammazadeh - hmdshmzdeh@gmail.com
هستی شناسی در مکتب قرآن
امام علی:
هیچ عبادتی به پایه تفکّر در اسرار هستی و آفرینش الهی نمیرسد!
با نام او که آغاز و پایان هستی است او!
آغاز
سخن که با اوست،
پایان سخن چه نیکوست!
هرچند
راه سخت است و راهزنان بسیار، میتوان
پیمود که رهنماست،
قرآن:
و
کذلک اوحینا الیک روحاً من امرنا ماکنت
تدری ماالکتاب ولاالایمان ولکن جعلناه
نوراً نهدی به من نشاء من عبادنا و انّک
لتهدی الی صراط مستقیم صراط الله الّذی
له ما فی السّموات و ما فیالارض الآ
الیالله تصیرالامور (شوری:
52،
53)
و بدینگونه به سوی تو وحیکردیم ‹کارمایهای› از خود. نمیدانستی که کتاب (دانش) چیست و نه ‹ایمان› چیست؛ ولی آن (قرآن) را قراردادیم نوری که با آن راهمینمایانیم آنکه را که بخواهیم از بندگانمان را، و همانا که تو حتماً هدایت میکنی به سوی راه راست. راه خداوندی که از آن اوست آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است. آگاه باشید که به سوی اوست گردش کارها.
اگر غم لشگر انگیزد که خون عاشقان ریزد
من و ساقی به هم سازیم و بنیادش براندازیم
امام علی:
العلم علمان. مطبوع و مسموع؛ و لا ینفع المسموع اذا لم یکن المطبوع
دانشها بر دو گونه اند:
چاپ شدنی و شنیدنی. دانشی که شنیده شود و هرگز به چاپ نرسد، سودمند نیست.
هدف و توقعم:
ما أسألکم علیه من اجر الاّ من شاء ان یّتّخذ الی ربه سبیلاً
نوشتهها و پژوهشها
الف- فهرست مقاله های منتشر شده در جراید کشور (31 عنوان):
عضو شورای نویسندگان پیام انقلاب:
فرازهایی از حرکت و بینش سپاه پاسداران: شماره 8 سال 1359
شناخت ایدئولوژی صهیونیزم: شماره های ده، یاده، دوازده
دعا: شماره های ده، یازده و سیزده
سازمانها یا غدّه های سرطانی شهر تهران: شماره 10
بنیاد مستضعفان مشکل گشای مستکبران!: شماره 10
روز نمازجمعه، روز عزای دشمن: شماره 10
زحمتکشان بپاخیزید! کارگران متحدشوید!: شماره 12
شهید هنرمند: شماره 30
مدیر مسئول نشریه تعاون (سازمان مرکزی تعاون کشور)
فرهنگ، کار، تولید: شماره 4 سال 60
سوز دل: شماره 4
نقش تعاون و همبستگی در پیروزی انقلاب اسلامی: شماره 5
کارشناس آموزشی(سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش)
طرح مقدماتی دایرةالمعارف موضوعی اسلام - دانشگاه انقلاب - شماره 23 سال62
طرح شبکه سراسری اطلاعات و ارتباطات - دانشگاه انقلاب -شماره 27 شهریور 62
محورهای دگرگونی در نظام آموزشی کشور- روزنامه اطلاعات- 20/1/66
کارشناس پژوهشهای سیاسی(دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه)
معرفی کتاب معاهدات دوجانبه ایران -سیاست خارجی، سال اول شماره 3 سال 66
اروپای متحد در لسان پاپ - سیاست خارجی -سال هفتم شماره یک بهار 72
دیپلماسی واتیکان - سیاست خارجی- سال هفتم، شماره یک، بهار 72
آرشیو واتیکان و دوهزارسال تاریخ -تاریخ و فرهنگ معاصر سال 71
کتابخانه واتیکان و گنجینه های کهن -تاریخ و فرهنگ معاصر، شماره 8
مرکز فرهنگی و اسلامی رم -تاریخ و فرهنگ معاصر، سال 71
معرفی پروفسور یوزف بیاوسکی مترجم لهستانی قرآن کریم:
ماهنامه اسلام و غرب، وزارت امورخارجه، فروردین79
فصلنامه ترجمان وحی سال چهارم شماره اول
پژوهشگر قرآنی
اصل بیگ بانگ و اعجاز قرآن - روزنامه اطلاعات -سوم اردیبهشت 73
بیایید تاریکی را وزن کنیم، ترجمه و توضیح مقاله نیوزویک، اطلاعات علمی -بهمن 74
نگرشی تازه به تکامل انسان -اطلاعات علمی خرداد و تیر 77
شکل کیهان در قرآن، نگارش نخستین، فصلنامه قرآنی بیّنات شماره 45 - تابستان 84
نقدی بر انرژی تاریک، حیرت به زبان ساده- روزنامه شهروند -یازدهم تیرماه 94
ب- فهرست کتابهای چاپ شده:
یک- همگام با شعارها در انقلاب اسلامی ایران - دفتر اول- ناشر سپاه پاسداران، سال 59
چاپ دوم، ناشر: انتشارات بی تا- سال 1361
دو- برنامه ریزی و اجرای راهنما و مشخصات معاهدات دو جانبه ایران با سایر دول 869 صفحه، ناشر: وزارت امورخارجه- سال -1367 قطع وزیری، کد کتاب: 65394
سه- نظارت و همکاری در تدوین مجلدهای اول تا هفتم متن معاهدات دوجانبه ایران با سایر دول در سالهای 1366 و1367 ناشر وزارت امور خارجه، سالهای 1368 به بعد
چهار- هستی شناسی در مکتب قرآن- ناشر: توسن دانش- سال 1385 شابک: 964919879
ج- فهرست پژوهشهای هستی شناسی و نشانی لینک آنها در آکادمیا (250)
https://www.academia.edu/115157400
English Papers
Cosmology (5)
A Modern Model for the Universe: https://www.academia.edu/11750437
The Universe, a Nine Dimensional System: https://www.academia.edu/23710171
The first achievements of the DESI: https://www.academia.edu/119818859
The real Shape of the Universe: https://www.academia.edu/24122496
The sixth era of our universe: https://www.academia.edu/43921451
Anthropology (12)
A Revolution in Man Evolution: https://www.academia.edu/38088998
Another advanced species existed: https://www.academia.edu/38545681
Neanderthals extinction: https://www.academia.edu/37892356
Did another advanced species exist?: https://www.academia.edu/39626553
What about human evolution?: https://www.academia.edu/36606009
The wonders of Peru and Koran: https://www.academia.edu/38314991
Ancient footprints: https://www.academia.edu/60302132
A Mysterious and Intelligent Creature!: https://www.academia.edu/24359459
Lost cities found in the Amazoon: https://www.academia.edu/113527184
Ancient Underground Cities: https://www.academia.edu/102020372
My answer to a comment: https://www.academia.edu/122934263
A Letter to Erich Von Deniken: https://www.academia.edu/6852558
Theology (4)
Jesus & Mary in Qur’an: https://www.academia.edu/19813310
Barnabas, the Apostle: https://www.academia.edu/36374974
How do you see God?: https://www.academia.edu/6832625
The Glorious of Love: https://www.academia.edu/14981452
Biology (4)
Koran & Genetic, a miracle of Koran: https://www.academia.edu/13796457
Researchers discovered a tiny structure: https://www.academia.edu/101753822
Another Miracle of the Koran: https://www.academia.edu/39584593
D. N. A. & Cloning in Koran: https://www.academia.edu/13801831
Science & Technology (12)
The full spectrum of light in the Koran: https://www.academia.edu/97683569
When quantum physics met psychiatry: https://www.academia.edu/86529372
The Ancient Roots of Modern Science: https://www.academia.edu/103990805
Einstein's twin paradox was solved: https://www.academia.edu/106070604
A wonderful discovery about plants: https://www.academia.edu/99502467
Divine Act and Human Knowledge: https://www.academia.edu/115123088
How AI helps the Science and Technology: https://www.academia.edu/60808626
To resolve who’s related to who: https://www.academia.edu/39531180
NASA and UFO sightings: https://www.academia.edu/107799251
Is there a fifth force?: https://www.academia.edu/104191296
What is science: https://www.academia.edu/121187958
History & Biography (4)
Grace Anna Lewis & J. Allen Boone: https://www.academia.edu/45662797
Black Death Rampage: https://www.academia.edu/works/45641116
Why first January is the head of New Year?:
https://www.academia.edu/20104698
Dlaczego 1 stycznia jest początkiem Nowego Roku:
https://www.academia.edu/112714022
هستی شناسی (19)
نماهنگ هستی: https://www.academia.edu/7298008
بازشناسی زندگی زندگان: https://www.academia.edu/22194471
گفت و گوهای هستی شناسی: https://www.academia.edu/84425703
جدلی پیرامون قرآن و دانش: https://www.academia.edu/12380160
هستی شناسی و هستی شناس: https://www.academia.edu/85225564
شرحی بر: الرّحمن علّم القرآن: https://www.academia.edu/81230046
هستی یا نیستی! اصل کدام است؟: https://www.academia.edu/12575318
نظام هماهنگ آفرینش و آفریگان: https://www.academia.edu/12025778
چگونگی رابطه آفریدگار با آفریدگان: https://www.academia.edu/36948695
اشاره های قرآنی و پرسشهای انسانی: https://www.academia.edu/12364969
رسانههای ارتباطی در جهان پس از مرگ: https://www.academia.edu/120869987
چگونه همه هستی در حال ستایش اوست؟: https://www.academia.edu/6832639
سنن الهی، ویژگیها و کارکردها: https://www.academia.edu/104188399
نسبت الهی (Golden Ratio): https://www.academia.edu/9826312
دستگاه آفرینش خداوندگاری: https://www.academia.edu/11997813
ترنّم هستی و هستی مترنّم: https://www.academia.edu/13344792
مراحل ششگانه آفرینش: https://www.academia.edu/6794868
زایش، آغاز آفرینش: https://www.academia.edu/47605287
قصه هستی: https://www.academia.edu/9637619
خداشناسی (29 عنوان)
شرحی بر استدلالهای خداشناسی یک ژنتیکدان: https://www.academia.edu/12868533
چرا ساختمان دی. ان. آ. به خدا اشاره دارد؟: https://www.academia.edu/40535823
بررسی بلاهای الهی بر اقوام غیرالهی: https://www.academia.edu/48872199
مشیّت الهی و درسهایی از یک رخداد: https://www.academia.edu/39185222
آزمونها و راهنگشایی های رحمانی: https://www.academia.edu/104646143
هنر انسان برای خداوند شکوفا شد: https://www.academia.edu/104789936
تقابل علم خداوند با اختیار آفریدگان: https://www.academia.edu/45007698
ناامیدی از رحمت خداوندگاری؟: https://www.academia.edu/12461097
من آن خدایی را میپرستم که...: https://www.academia.edu/11997810
خداشناسی به روش جاهل مأبی: https://www.academia.edu/7581088
بهشت را به بهانه هم میدهند: https://www.academia.edu/7468921
جبر الهی یا اختیار انسانی؟: https://www.academia.edu/14819172
انقلاب ایران، آزمونی الهی: https://www.academia.edu/15321819
باخدا یا بیخدا؟ کدام بهتره؟: https://www.academia.edu/30159553
بهره های دنیوی در قرآن: https://www.academia.edu/47900380
در جست و جوی حقیقت: https://www.academia.edu/43168238
ولایت ویژه خداوند است: https://www.academia.edu/18941694
شرح و بسط «کلمة الله»: https://www.academia.edu/99988854
فرافکنی و هدایت الهی: https://www.academia.edu/12303827
نخستین آفریده خداوند: https://www.academia.edu/26727912
خدا را چگونه میبینی؟: https://www.academia.edu/6863770
شرحی بر دعای نور: https://www.academia.edu/98387051
یکتاپرستی در قرآن: https://www.academia.edu/20384489
در جستوجوی خدا: https://www.academia.edu/49210554
دعاهای مفید گمنام: https://www.academia.edu/16259488
خداشناسی جوانان: https://www.academia.edu/29080140
چرا الله اکبر؟: https://www.academia.edu/40431199
ذکر و ذاکرین: https://www.academia.edu/6863797
شب واقعه: https://www.academia.edu/12221993
کیهانشناسی (23)
جایگاههای ستارگان: https://www.academia.edu/11997814
سازمان کیهان در قرآن: https://www.academia.edu/5676571
ساختار کیهان در قرآن: https://www.academia.edu/99758552
ساختار شماتیک کیهان: https://www.academia.edu/36815821
مدلی مدرن برای کیهان: https://www.academia.edu/5676568
کیهان، سیستمی نه بعدی: https://www.academia.edu/23026305
آفرینش چگونه آغاز شد؟: https://www.academia.edu/11202947
تاریخچه کیهانشناسی مدرن: https://www.academia.edu/7656862
همگی در لاک یک حلزون: https://www.academia.edu/121685064
کوتوله های قهوه ای در قرآن: https://www.academia.edu/9131049
عروج انسان به ژرفای کیهان: https://www.academia.edu/39885554
رستاخیز چگونه آغاز میشود؟: https://www.academia.edu/12376486
کیهان؛ کامپیوتری کلان و فراگیر: https://www.academia.edu/37399934
بافت کیهانی یا شکل درونی کیهان: https://www.academia.edu/27215876
پردازش چند مفهوم سازمانی کیهان: https://www.academia.edu/12303832
جهانهای متوازی و متوالی در قرآن: https://www.academia.edu/33424983
ابواب السّماء یا سیاهچالگان در قرآن: https://www.academia.edu/12480771
اولین دستاوردهای نقشه برداری کیهانی: https://www.academia.edu/119830910
نقدی بر: به چالش کشیدن نظریه مهبانگ: https://www.academia.edu/39127276
روش یافتن سیاهچاله (و بالنّجم هم یهتدون): https://www.academia.edu/9095483
نقدی بر: انرژی تاریک، حیرت به زبان ساده: https://www.academia.edu/13169408
آفرینش کیهان! در شش یا هشت روز(دوره)؟: https://www.academia.edu/45484181
ایستگاههای فضائی و سفرهای کیهانی در قرآن: https://www.academia.edu/11957899
دانش و فناوری (7)
تلسکوپ جیمز وب و کارخانه ستاره سازی: https://www.academia.edu/83290253
آفریدگانی خرد، ساختارها و الهامدهی کلان: https://www.academia.edu/11943591
پارادوکس دوقلوهای آینشتاین حل شد: https://www.academia.edu/106067800
درگیری غولهای دانش و فناوری: https://www.academia.edu/121366480
علم و روش شناخت علمی: https://www.academia.edu/103293430
اصل پاولی در فیزیک ذرّات: https://www.academia.edu/62964204
ناسا و یوفوها: https://www.academia.edu/121407245
قرآنشناسی (27)
فهم قرآن: https://www.academia.edu/12480746
قرآن و فلسفه: https://www.academia.edu/33587075
قرآن، کتاب اندیشه: https://www.academia.edu/9095299
سگانه شناخت قرآن: https://www.academia.edu/7360901
طرح بنیاد کشف قرآن: https://www.academia.edu/6852456
مخاطب قرآن کیست؟: https://www.academia.edu/123008054
مناظره احمد و محمود: https://www.academia.edu/27920160
موریس مترلینگ و قرآن: https://www.academia.edu/36270148
گونه های دیالکتیک قرآنی: https://www.academia.edu/9893933
اصل ترجمه ناپذیری قرآن: https://www.academia.edu/86590095
بازنگری آیه نسخ در قرآن: https://www.academia.edu/31735114
شکوه ریاضی، و شکوه قرآن: https://www.academia.edu/8007081
سیری در تفسیر اطیب البیان: https://www.academia.edu/49098187
قرآن حقیقی و قرآن موهومی: https://www.academia.edu/86113786
تابوهای مفسران شیعی قرآن: https://www.academia.edu/85819089
نقدی بر تفکر قرآن به مثابه گفتار: https://www.academia.edu/6794858
عوامل انحراف در فهم آیات قرآن: https://www.academia.edu/12682012
فهم درست برخی آیات قرآن کریم: https://www.academia.edu/13118943
وحی، پیام رادیویی و نه صوتی: https://www.academia.edu/120926711
تفسیرهای قرآن! خدمت یا خیانت: https://www.academia.edu/121794883
پدیدهای نوظهور، آخوندنمای منافق!: https://www.academia.edu/43280728
خصر پیامبر، نماد روح حاکم بر قرآن:https://www.academia.edu/85876304
بیانیّه ای بر رد قرآن به مثابه خوابنامه: https://www.academia.edu/26307371
فهرست تفسیر موضوعی آیاتی از قرآن کریم: https://www.academia.edu/13239861
نقدی بر: محمد(ص) راوی رؤیاهای رسولانه: https://www.academia.edu/13442054
دفاع از قرآن (نقدی بر ترجمه الهی قمشه ای): https://www.academia.edu/11997798
کدام حقبقت دارد؟ کشف آلمانها، یا ادّعای انگلیسها؟: https://www.academia.edu/17896557
اعجازها و شگفتیهای قرآن (27)
گم شدن یک میلیارد سال از صخره های عظیم زمین: https://www.academia.edu/60811900
پیشرفت دانش و تکنولوژی و تأیید معجزات قرآن: https://www.academia.edu/101486334
کورش بزرگ و هماوردی دیگر از قرآن سترگ: https://www.academia.edu/29415360
ظرافتها و دقایق آفرینش کیهان در قرآن: https://www.academia.edu/46793933
کاهش جوّ زمین در دیدگاه قرآن و دانش: https://www.academia.edu/12162075
قوم لوت و شهرهای سودوم و گومورا: https://www.academia.edu/116444912
کشف کشتی نوح در کوههای آرارات: https://www.academia.edu/116530792
معجزه ریاضی فیزیک دیگری از قرآن: https://www.academia.edu/6794860
مدلهای ریاضی به کار رفته در قرآن: https://www.academia.edu/84983975
معجزه کیهانشناسی دیگری از قرآن: https://www.academia.edu/39184748
چرایی سیل نوح و سازه کشتی نوح: https://www.academia.edu/45764405
الطّیف الکامل من الضّوء فی القرآن: https://www.academia.edu/31944778
شرحی بر عبارت «یا اخت هارون»: https://www.academia.edu/39767293
معجزه نجات بدن فرعون در قرآن: https://www.academia.edu/43169385
تأیید علمی اعجاز دیگری از قرآن: https://www.academia.edu/81978416
قرآن و ژنتیک، معجزه ای از قرآن: https://www.academia.edu/8327057
بعوضه، پشه سرکه، دروسوفیلا: https://www.academia.edu/67927343
نزول آهن، معجزه ای از قرآن: https://www.academia.edu/104367174
همه چیز درباره پادماده کیهانی: https://www.academia.edu/11943555
دی. ان. آ و کلونینگ در قرآن: https://www.academia.edu/12408556
تأیید علمی منشأ حیات در قرآن: https://www.academia.edu/7503918
غار اصحاب کهف کجاست؟: https://www.academia.edu/116867003
آزادی و دموکراسی در قرآن: https://www.academia.edu/9260575
طیف کامل نور در قرآن: https://www.academia.edu/22103348
موریس بوکای و قرآن: https://www.academia.edu/34252884
وصف سیستم در قرآن: https://www.academia.edu/62363436
آذان الانعام یا ژنها: https://www.academia.edu/7503159
جامعه شناسی قرآنی (8)
معیار جامعه شیطانی در قرآن و مصداق آن در ایران: https://www.academia.edu/6891005
شرایط بسیارسخت چندهمسری در قرآن: https://www.academia.edu/7915173
امانت و خیانت در قرآن: https://www.academia.edu/18941654
رانت خواری در قرآن: https://www.academia.edu/26841555
ازدواج سفید در قرآن: https://www.academia.edu/8764822
قرآن و مردسالاری: https://www.academia.edu/7580680
فیلمنگاری قرآنی: https://www.academia.edu/12364956
نجوی در قرآن: https://www.academia.edu/13069861
گفتارهای قرآنی (بررسی نکتههایی از قرآن) (9)
تصویری از رستاخیز: https://www.academia.edu/1234685
بهشت! آنچنانی یا اینچنینی؟: https://www.academia.edu/6794846
شرحی بر عبارت «امّن یجیب»: https://www.academia.edu/33321683
ویژگیهای گونه های خداباوران: https://www.academia.edu/101624604
شرحی بر عبارت «هدیً للمتّقین»: https://www.academia.edu/43299976
شرحی بر: والنّجم و الشّجر یسجدان: https://www.academia.edu/44964619
آفتهای کارامدی قرآن(افلایتدبّرون القرآن؟): https://www.academia.edu/7361057
شرحی بر: ماخلقت الجن و الانس الّا لیعبدون: https://www.academia.edu/37440153
دحوالارض و ایجاد شبهه پیرامون آیات قرآن کریم: https://www.academia.edu/36673556
بررسی برخی مفاهیم ویژه قرآن کریم (12)
چرایی به کارگیری ضمیر «انا» و «انّا» در قرآن: https://www.academia.edu/62211311
بررسی کاربرد واژگان رحمت و برکت: https://www.academia.edu/97814234
بررسی واژه «عظیم» در قرآن کریم: https://www.academia.edu/12458605
دابّة الارض، چیستی و چگاهی آن: https://www.academia.edu/11968805
کرام الکاتبین (گرامی نویسندگان): https://www.academia.edu/45148542
معنا و مفهوم «لا اکراه فی الدین»: https://www.academia.edu/42919204
بررسی کلیدواژه «بشر» در قرآن: https://www.academia.edu/28646528
دانشنامه مفاهیم ویژه قرآن کریم: https://www.academia.edu/10031889
بررسی کلیدواژه «نفر» در قرآن: https://www.academia.edu/51136542
روح الله در قرآن: https://www.academia.edu/89022449
ثانی اثنین کیست؟: https://www.academia.edu/6832755
جنشناسی، پیشنیاز انسانشناسی (11)
نقدی بر: جن، موجودی که از نو باید شناخت: https://www.academia.edu/12330053
نقش بشقابهای پرنده در جامعه جهانی آینده: https://www.academia.edu/6863841
نگرشی تازه به واقعه روزول (Roswell): https://www.academia.edu/8861578
یوفو هلیکوپتر شینوک را با خود برد!!: https://www.academia.edu/22349865
پیشرفتهای علمی جنیان و تمدن اینکاها: https://www.academia.edu/13344746
داستان یک فریب، و تابوی رادیوفردا: https://www.academia.edu/35498830
بزرگترین معمّای رویدادهای هوایی: https://www.academia.edu/38908871
جن، موجودی که از نو باید شناخت: https://www.academia.edu/12376472
کشف سنگهای عظیم در روسیه: https://www.academia.edu/10477325
اهرام مصر و فرعون زمان: https://www.academia.edu/8653706
نقدی بر: برج بابل: https://www.academia.edu/14711794
انسانشناسی (19)
بررسی جایگاه انسانهای پیشین و انسان امروزی: https://www.academia.edu/10055759
آنگاه که پای انسانشناس در گل میماند!: https://www.academia.edu/11354348
دگرگونی اساسی در نظریه تکامل انسان: https://www.academia.edu/6987500
چهارپایان ویژه قرآنی یا کروموزومها: https://www.academia.edu/12408571
گامی در خودشناسی و قصّه هستی: https://www.academia.edu/12078728
آفرینش باوری، بحث تکامل گرایی: https://www.academia.edu/10477311
انّ الانسان لیطغی ان رآه استغنی: https://www.academia.edu/105346782
آزمونهای علمی و عقیدتی «آدم»: https://www.academia.edu/45050385
ویژگیهای ذاتی انسان در قرآن: https://www.academia.edu/118703551
زندگی ابدی! افسانه یا واقعیت؟: https://www.academia.edu/6794796
فیزیولوژی انسانی یا دلشناسی: https://www.academia.edu/7503898
فلسفه آفرینش و هبوط انسان: https://www.academia.edu/50766034
فلسفه زندگی از دیدگاه قرآن: https://www.academia.edu/46896237
عقل، فهم، شعور، احساس: https://www.academia.edu/44268384
آینده نگری در قرآن: https://www.academia.edu/43935923
نوای نی در نی ستان: https://www.academia.edu/7503634
انسانی استثثنائی: https://www.academia.edu/35134746
ارتقاء مقام انسان: https://www.academia.edu/7504672
انسان نمادساز: https://www.academia.edu/9096115
دینشناسی (17)
تصویری حقیقی و زیبا از «مریم و مسیح» در قرآن: https://www.academia.edu/40631794
تأثیر برگزیدگان الهی بر پیشرفت جوامع انسانی: https://www.academia.edu/10698949
در پیرامون شناخت فرهنگ مسیحیت و واتیکان: https://www.academia.edu/8234043
آیا نامسلمانان اهل نجات نیستند؟ (دینگزینی): https://www.academia.edu/14819185
زیارتگاه فاتیما (Fatima) در کشور پرتغال: https://www.academia.edu/6832698
بررسی اجمالی تبلیغ در اسلام و مسیحیت: https://www.academia.edu/8326941
افتضاح فرهنگی جمهوری اسلامی: https://www.academia.edu/104556537
بارنابا حواری مسیح و انجیل او: https://www.academia.edu/121059703
پیامبری ماجراساز و ماجراجو!: https://www.academia.edu/37604271
بنی اسرائیل یا اثنتاعشرة عینا: https://www.academia.edu/14486105
آیا 124000 پیامبر داشته ایم؟: https://www.academia.edu/63208978
داستان سه شاهزاده اشکانی: https://www.academia.edu/35651528
عید پاک و شام آخر مسیح: https://www.academia.edu/45674307
پدران کلیسا در قرآن: https://www.academia.edu/8240539
صابئین یا صابئون: https://www.academia.edu/13442043
جهل مقدّس: https://www.academia.edu/37581934
Ahmad Shammazadeh