ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
درد دلی با «هارا» مبدع «پلّه های دانش»
با درود، امیدوارم خوب و سلامت باشی.
از اینکه میبینم جوانی مثل شما بسیار زحمت کشیده تا در زمینه دانشهای مفید روز، به مرتبهای دست یابد که نظرهایش برای من سالخورده هم جالب باشد، به خود میبالم؛ و به وجود اندیشمندان جوانی همچون شما افتخار میکنم. شما با مطالعه فراوان، نظراً به حقیقتی دست یافتهای که من با تجربه فراوان در طول زندگی عملاً به آن دست یافتهام.
دیروز در حافظه فیسبوکم به ویدئو شما رسیدم که پنج سال پیش آن را در صفحه ام منتشر کرده بودم. در آن زمان قصد داشتم از آن ویدئو در مقاله هایم یاد کنم که به دلیل مشغله فراوان برای نوشتن و رسیدگی به مقاله هایی که نمیتوانم از آنها بگذرم، فراموش شده بود.
نشانی لینک ویدئوی شما: https://www.youtube.com/watch?v=4x7okAMghYw
موضوع این ویدئو که به آن اشاره کردم و برای من بسیار مهم بود و درد دل مرا تازه میکرد، مخالفت جامعه علمی رسمی با دستاوردهای نوین کسانی است که در رشته ای تحصیلات آکادمیک ندارند؛ ولی خودآموخته (Self-taught) آن رشته هستند؛ و حتّا نظریههای بی بدیلی ارائه دادهاند. میدانم که نظر شما از این هم بالاتر بود و حتا کسانی را در بر میگرفت که تحصیلات آکادمیک هم دارند؛ ولی چون واقعیتهای جامعه علمی را متزلزل میکنند، به آنها توجه نمیشود.
این موضوع همواره یکی از دغدغه های ذهنی و عملی مرا شکل داده است.
متأسفانه نه تنها ویدئو شما را فراموش کردهبودم، بلکه از زمانی که یوتیوب حساب مرا به دلیلی که آن را اعلام نمیکند، بسته، از بسیاری ویدئوهای علمی و از جمله کارهای شما محروم شده ام.
سرت را درد نیاورم، و به اصل موضوع بپردازم:
من در زمینه کیهانشناسی دارای یک نظریه مهم که کیهانشناسی علمی امروزین را متحول میسازد، و در زمینه انسانشناسی دارای یک نظریه پیرامون سیر تکامل انسان، که انسانشناسی امروزین را متحول میسازد، هستم.
دیگر نظریهام، یافتن دلیل اصلی انقراض نئاندرتالهاست؛ ولی چون در این دو زمینه تحصیلات آکادمیک ندارم، نه نشریات علمی خارجی مانند نیچر نظریه هایم را منتشر میکنند، و نه نشریات داخلی همچون مجله نجوم. مقاله هایم را برای دانشگاههای مهم آمریکا و اروپا نیز فرستاده ام؛ ولی آنها نیز از پذیرش یا تبادل نظر پیرامون آنها خودداری میکنند.
کوتاه سخن آنکه، متن فارسی و انگلیسی مقاله ها و نظریه هایم را همراه با فهرست مقالههای هستی شناسی ام، به پیوست برای شما میفرستم؛ تا خود، آنها را بررسی کنید و در صورت لزوم، مورد بهره برداری قرار دهید.
توضیح: متنهای فارسی و انگلیسی، عین هم نیستند؛ بلکه تفاوتهایی دارند؛ و مکمل یکدیگرند.
پیشاپیش از همکاری و همفکری شما سپاسگزارم
یکشنبه، 25 شهریور 1403
احمد شمّاع زاده